torsdag 25. oktober 2012

Spøker du med meg?

Ja, da var det den tiden av året igjen..
Den tiden når du kan se halvnakne jenter i altfor små sykepleieruniformer og horete skoleuniformer med blod i munnvikene.

Det finnes faktisk andre alternativer!

Derfor vil jeg vise dere bilder av dystre og/eller stygge sminkestiler som enten inspirer meg, imponerer meg og morer meg. (uten applikasjoner, dvs. at du kan gjøre dette med vanlig sminke eller fettsminke)

Noen kule linser kan faktisk gjøre hele makeupen uren at det trenger å skje så mye annet i ansiktet.


Spøkelses-ish kan vel gjøres ganske smakfult?

Old school pinup-zombie kan være ganske flatterende.


Sugar skulls krever en stødig hånd, men resultatet kan bli fryktlig fantastisk.

Mye kult kan gjøres inspirert av skjeletter og hodeskaller.



 



Det ser ut som at denne er laget uten applikasjoner, så om man øver litt kan man få til noe slikt noe.
Du trenger fettsminke i hvitt, mørk blå, mørk lilla og mørk rød. 
På sminkebutikker som Visage har de en boks med fettfarger som heter "Bruise Wheel", som har alle fargene du trenger til en enkel zombiesminke.
Legg mørk lilla i elle naturlige huler i ansiktet, som f. eks øyehulene, under kinnbena, tinningene og slikt, bruk hvitt på alle "utstående" deler av ansiktet.
Blend dette inn i huden og du vil mest snnsynlig se litt sliten ut..
Så bruker du små svamper som du har revet i så de ikke har noen rette kanter lenger, lag gjerne noen små hull i dem.
Med disse dytter du forsiktig på forskjellige farger rundt omkring i ansiktet.
Dette vil bryte opp den lyse fargen så det ser mer ut som ekte hud.
Legg gjerne litt mørkt (ikke svart, det ser fort veldig falskt ut..) i "sinnarynker" og rynker rundt munnen og folden fra nesevingen og ned til haken.
Forsett med dette til du synes du ser jævli ut.
Avslutt gjerne med litt blod, men ikke overdriv.
På tennene er det brukt tannlakk, som også kan kjøpes på Visage.
Dette er en lakk som bare setter seg på tennene om de er helt tørre, så tørk av dem før du påfører.
Pass på å ikke få så mye på tannkjøttet, noen kan være allergiske mot lakken.

(alle bilder stjålet fra google..)




Her er da også noen av mine egne sminker som jeg synes kan passe nå.
De fleste har sikkert sett disse flere ganger, men..
Sterkt inspirert av Alex Box-bildet dere så tidligere i inlegget.

Foto; Victoria Steinnes
Modell; Helene Myhre


Foto; Marte Østensen
Modell; Cara Lien


Foto; Ching Pang
Modell; Jenny Vatn Longova


Foto; Lisbet Svensson Schau
Modell; Marie Natalie Funjem Kroghen


Modell; Elisabeth Enger


Modell; Maja Schøyen Berdal


Foto; Ramona Kamfjord
Modell; Lisa Mari Prestlie




Og helt til slutt kan jeg jo vise dere noen av mine egne kostymer...







Zombie er alltid veldig enkelt og greit..


Veldig hjemmelaget mann var festlig..


Superenkelt med skjeggete dame..


Eller superkomfortabelt i pandakostyme. 

Sånn, da har jeg prøvd å bidra bittelitt for en mindre horete halloween.

Ha det hyggelig og stay classy!

Tudelu

2 kommentarer:

  1. Så Kuselig.
    http://collider.com/wp-content/uploads/american-horror-story-asylum-poster1.jpg
    ^^

    -IdaFish

    SvarSlett
  2. endelig en blogg som skriver om rar sminke! kunne du lagd bloglovin så jeg kan følge deg?

    SvarSlett