tirsdag 1. mai 2012

Døden kler henne






"En ode til Døden"
Modell; Cara Lien
Foto; Ching Pang
Makeup og styling av meg

Disse bildene ble tatt i starten av 2012 på Model Day Studio hvor jeg jobber til vanlig som sminkør.
Det blir arrangert "tema-dager" for oss ansatte, sminkører og fotografer, så vi får prøvd oss på litt nye ting, ting vi har hatt lyst til å gjøre som kunder ikke spør om (utrolig hvor få som har lyst på familiebilder med klovnesminke for eksempel.. ) eller så kan det også være forskjellige temaer som tidsepoker, spesifikk stil eller noe høytidsrelatert.

Disse dagene er jo også perfekte fordi vi ender opp med så utrolig mange fantastiske bilder tatt av mange forskjellige fotografer. Ta gjerne en titt på annet arbeid av Ching Pang på hans hjemmeside .

På disse bildene fikk jeg velge fritt og ville fremstille Døden på en annerledes måte enn jeg har sett før.
Ikke direkte sexy, ikke direkte stygg, men bittelitt av begge deler og et stort glass med snålt.
Jeg har hatt en liten hang-up på hvite vipper og er egentlig veldig fornøyd med det for det har veldig slagkraft og får frem øynene på en helt annerledes måte enn mørke vipper.
Håret hennes er sprayet svart med hårfargespray, slik som jeg snakket om i mitt forrige innlegg og jeg har malt på henne en fake bølgeføn i panna.

Stylingen er veldig enkel, siden Cara hadde en svart body selv og all draperingen rundt skuldrene og ansiktet ikke er annet enn masse stoff og mange sikkerhetsnåler.
Stoff med forskjellige farger og tekstur er fantastiske å bruke i bilde for å skape noe ekstra, form det, drapèr det, prøv deg frem og se hva som skjer.
Et par meter stoff sammen med en streit kjole kan få hva som helst til å se ut som haut couture.

Jeg syntest sminken passet ekstra fint sammen med Creep-dansen.


Også liker jeg å ta bilder av modellene mine mens de spiser.. Da er de på sitt søteste.

 
Og et lite sammenligningsbilde.
Altså, Døden til venstre, meg til høyre.

God natt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar