torsdag 3. mai 2012

Støvete folk og Oompa Loompaer






Dette er nok en gammel fotoshoot.
Nok en gang tatt av dyktige Ching Pang!
Modellen denne gangen var Jenny Vatn Longova som gjorde en fantastisk jobb til tross for at hun påstod at hun ikke var fotogen i forkant!

Ideèn denne gangen var at jeg ville lage noe som så gjenglemt og støvete ut.
Jeg ser for meg Jenny som et gammelt minne, nesten glemt og langt borte.

Denne gangen har jeg også brukt hårfargespray siden Jenny egentlig har ganske lyst hår og jeg ville at hele bildet skulle være i lyse nyanser. Først krøllet jeg og satte opp håret, deretter festet jeg en masse plastblomster (de fleste fra IKEA) i håret med hårnåler og sprayet med hvitt på hele frisyren.

Selve sminken er egentlig veldig enkel; hvit maskara, hvite bryn, rosa øyenskygge under brynet, lyse lepper og rosa rouge...
Jeg føler det er helheten med håret, stylingen, posering og setting som gjør bildet, sminken trenger ikke være avansert og komplisert for å være interessant.
Noen ganger er det faktisk greit å ikke se ut som en prostituert Oompa Loompa!


For eksempel..

For å gjøre opp for uthenging av disse menneskene jeg fant gjennom å søke på "makeup fail" på Google så skal jeg ved en senere anledning dedikere et innlegg til mine egne makeup fails fra min ungdomstid.
Så følg med!

God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar