tirsdag 26. juni 2012

Søplete midtsidepike

 Foto, sminke og hår Av Marte Østensen
Styling; Cara Lien og Marte Østensen
Modell; Cara Lien

Jeg har et hemmelig ønske om å en dag kunne naile en stil som er en blanding av 70talls white trash/romantisk hippie/moderne 80talls... Ja, du vet.
Enn så lenge er det nok en stund til jeg kan få det til uten å forårsake frivillig blindhet hos de rundt meg.
Men heldigvis er jeg i besittelse av en life-size barbiedukke, Cara, som lar meg gjøre stort sett det jeg vil.

 Jeg har brukt forskjellige blånyanser over øynene og brukt en lys hvit shimmerskygge for å duse ut under brynet.
Under øynene har jeg lagt hvit fettsminke som jeg har duset ut i foandationen og lagt glitter oppå med en liten pensel.
På leppene har jeg brukt knall rosa leppestift med en lys gloss over.

 Håret er først krøllet, deretter tupert på toppen for volum og i bunn for den rotete stilen.
Nederst har jeg tvinnet håret i seksjoner rundt tre fingre og satt fast med hårnaler.(Sett hårnålene i kryss, så sitter de bedre.)
Etter at alt håret er tvinnet opp og satt fast er det bare å rufse det til og spraye masse.

Også over til blomstene;
 Finn en masse sånne. Eller bare ødelegg hårnålene dine ved å strekke dem ut og tilbake igjen.
 Også må du dra på IKEA eller noe og kjøpe masse plastblomster.
Dette funker nok ikke på ekte blomster, de knekker nok.
 Stapp oppi rotereiret ditt. Dette funker bare i oppsett, helst rotete så nålene får ordentlig feste.
Se der ja.

Gjenta suksessen til du føler deg blomstrete nok.

Tada!

Sånn, da var det over til Cara igjen;





På denne makeupen har jeg brukt rosa og lilla på øynene, malt bryna mørk rosa med vannsminke og på leppene har jeg brukt fettsminke blandet med litt leppomade siden jeg ikke eier noen blå leppestift ennå. 


Da avslutter jeg ved å vise frem dette lekre bildet av hele teamet mitt;

Ha en god dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar